Etichete

, , , , , , , , ,

b alaur

Scena înfățișează sala de așteptare a unui spital de psihiatrie. Este plină de oameni. Intră un balaur cu șapte capete și toți pacienții, la vederea lui, încep să-și ia medicamentele.

– Următorul ! strigă doctorul din cabinetul său.

Nimeni n-are curaj să intre, toți tremura de frica balaurului. Balaurul este masiv și nu poate intra cu totul în cabinet, așa că își vâră doar un cap înăuntru.

– Numele și prenumele, spune doctorul impasibil, de parcă ar fi văzut balauri de trei ori pe zi: dimineața, la prânz și seara.

– Binom, spune capul. Mă numesc Binom. Adică toți șapte suntem Binom – deși ar fi fost de ajuns pentru numele ăsta și numai două capete -,  însă în particular eu sunt șefa DNA, Laura Codruța Kovesi.

– Așa, spune mirat in cele din urma doctorul, și ce probleme aveți dvs. ?

– Știți, de când celalalt cap principal al Binomului, Coldea, a fost dat afara de la SRI, mă simt singură… am căzut intr-o groaznică depresie, mi-e teama să nu mă dea și pe mine afară…

– Mda, vă înteleg, zice doctorul. Luați pastilele acestea și reveniți peste o luna.

Balaurul își retrage capul reprezentat de Kovesi și introduce altul.

– Buna ziua, doctore, spune capul. Eu sunt Florian Coldea, fostul șef al SRI-ului…

Tot timpul capul își închide și deschide repede ochii și se clatină când intr-o parte când în alta.

– Care e problema dvs. ? zice doctorul.

– Să vedeți, de când m-au dat afară de la SRI, sufăr îngrozitor de insomnie… nu mai pot să dorm liniștit. Mi-e teamă c-or să mă salte și pe mine cu duba poliției și să mă ducă la bulău…

– Da, înteleg. Dar de ce vă temeti, ați făcut ceva rău ?

– Ehe ! spune Coldea, la câte schelete am în dulap… și-am mai și călcat Constituția în picioare… și la câte milioane am furat din banii de rascumpărare a jurnaliștilor rapiți în Irak, mi-e teamă c-oi lua pe puțin 20 de ani de pârnaie…  Și apoi, cum să stau eu la pușcărie ? Doar sunt prost, sunt idiot… oligofren ! Uite, am și personalitate dublă: mă cred ofițer, când de fapt eu nu sunt decât un biet repetent  la Politehnica !

– D-le Coldea, spune doctorul, stați liniștit. N-o sa intrați la pârnaie, caci sunteți grav bolnav. Aveți ticurile acestea deoarece suferiți de sindromul Coreea Huntington, o boala ce duce iremediabil la demență…

– Auăleu ! Dom’ doctor, nu se mai poate face nimic ?

– Hai, tușiți puțin și apoi spuneți 33, zice doctorul.

Capul tușește de câteva ori, apoi scoate un jet de flăcari care îi pârjolește părul doctorului.

– Lua-te-ar dracu’ de nemernic ! Uite ce mi-ai făcut ? Afară ! La pârnaie cu tine !

Adriana Moldovan,

spovestitoare la Turmy Hebdo
